ساعت و تاریخ بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و النصر(۱۱ خرداد ۱۴۰۳)| آبی‌های ریاض فاتح همه چیز ستاره مدنظر پرسپولیس سرباز است!| ملوان خوشحال از قوانین سازمان لیگ ویدیو گل سردار آزمون به میلان در بازی دوستانه ترکیب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان| آخرین ترکیب برای قهرمانی؟ کنایه تند نکونام به اوسمار در نشست خبری+ ویدیو| من هم اگر... ساعت و تاریخ بازی استقلال و پیکان| امیدوار به توقف پرسپولیس ساعت و تاریخ بازی پرسپولیس و مس رفسنجان| یک گام تا قهرمانی سرخ‌ها فشار مضاعف مجیدی روی نکونام با انتشار یک استوری! ترکیب احتمالی استقلال مقابل پیکان بازی پیکان و استقلال همچنان در دستگردی| تغییری در کار نیست رهبری‌فرد: استقلال و پرسپولیس هر دو لایق قهرمانی هستند حمایت هلدینگ خلیج فارس از نکونام موسوی: از سرخابی‌ها فقط رنگ پیراهنشان باقی مانده واکنش‌ها به تمارض عجیب دروازه‌بان استقلال شاگردان محرم نویدکیا در پی قهرمانی استقلال! دو داور کشتی ایران در المپیک پاریس بازگشت نیستلروی به جزیره پیروزی مقصودلو در شطرنج آزاد قزاقستان علیپور اولین خرید پرسپولیس؟
سرخط خبرها

درباره پدیده جوان

  • کد خبر: ۱۵۲۷۸۵
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
درباره پدیده جوان
گفتگو با ستاره مشهدی نماینده استان در لیگ‌برتر والیبال که امسال در تیم نیان درخشید

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ شماره ۱۰ با قامت ریزنقشش پرش‌های بلندی بر فراز تور دارد؛ چنان‌که گزارشگر سالن آزادی را به تعجب وامی‌دارد. ستاره مشهدی تیم شهر مشهد امسال با نوزده سال سن یکی از پدیده‌های لیگ‌برتر والیبال بود و نقشی بسزا در موفقیت نیان در صعود به مرحله پلی‌آف داشت.

یونس جوان که عنوان کاپیتانی تیم‌ملی نوجوانان را در کارنامه دارد، هر چقدر در تمرینات شوخ‌طبع و بازیگوش است، پای مکالمه و گفتگو با شهرآراورزشی آرام و خجالتی است. پسری که در روز‌های کمبود نیان در پست بازیکن دریافت‌کننده قدرتی توانست به کار حامد صمدی و تیمش بیاید و یک‌تنه بخش زیادی از بار تیمش را در این بخش به دوش بکشد. یونس جوان در گفت‌وگویی از فصل سخت، اما رؤیایی و برنامه‌هایش برای آینده روشن پیش‌رویش گفت.

اولین میدان جدی‌ام را در اشتادسازه دیدم

حضور در اردو‌های تیم‌ملی نوجوانان و بعدتر بستن بازوبند کاپیتانی این تیم تجربه خوبی برای بازیکن جوان و مشهدی والیبال به‌همراه داشت، اما واقعیت آن است که یونس جوان حضور حرفه‌ای‌اش در سطح بالای لیگ‌های والیبال ایران را از بازی در تیم لیگ‌یکی اشتادسازه مشهد آغاز کرد؛ تیمی با رهبری و هدایت حامد صمدی.

جوان سال بعد با صمدی راهی راه‌یاب‌ملل مریوان در لیگ‌برتر شد؛ او به‌عنوان بازیکن اکثرا ذخیره و حامد صمدی به‌عنوان دستیار سرمربی تیم صادقیانی. یونس جوان درباره این تجربه می‌گوید: «در اشتادسازه توسط حامد صمدی میدان دیدم و در راه‌یاب‌ملل زیاد به کار گرفته نشدم، اما همین‌که فضای لیگ‌برتر را تجربه کردم، خوب بود.» جوان می‌افزاید: «امسال اولین تجربه جدی من در لیگ‌برتر بود که توانستم به‌صورت ثابت بازی کنم.»

در حد توانم خودم را به والیبال ایران معرفی کردم

جوان خاطرنشان می‌کند: «باید بگویم تجربه خیلی خوبی بود. یعنی عالی بود. در بیشتر بازی‌ها به‌صورت ثابت بازی کردم و توانستم در حد توانایی‌ام خودم را به جامعه والیبال معرفی کنم.» وی می‌افزاید: «واقعیت آن است که باید از مدیریت باشگاه و کادرفنی بابت اعتمادی که به من شد، تشکر کنم.» یونس جوان در طول این فصل لیگ‌برتر والیبال که برای نیان با قبول دو شکست از سه بازی در مرحله پلی‌‎آف مقابل پیکان به پایان رسید، بازیکن ثابت میدان بود و نفر دوم دریافت‌کننده قدرتی ابتدا میربابک موسوی بود که در ادامه رحمان داودی به تیم اضافه شد. بازیکن مشهدی در کنار امین علوی، دو بازیکن مشهدی ثابت تیم بودند.

نتایج نیان در سال اول خوب بود

نیان‌الکترونیک لیگ‌برتر والیبال را خیلی دیر شروع کرد، اما رفته‌رفته به شرایط ایدئال رسید. یونس جوان دراین‌باره می‌گوید: «تیم ما خیلی دیر تشکیل شد و با وجود اینکه اولین سال حضور در لیگ‌برتر را تجربه می‌کرد، به‌نظرم نتایج خوبی گرفت.» وی می‌افزاید: «از همان اول هدفمان صعود به مرحله پلی‌آف بود که به این هدف نائل شدیم و توانستیم نتیجه خوبی بگیریم.» پدیده مشهدی لیگ‌برتر یادآور می‌شود: «در پلی‌آف به سد پیکانی خوردیم که تیم بزرگی است.

این باشگاه قهرمان آسیاست و سال‌های سال در لیگ‌برتر سابقه حضور و قهرمانی دارد.» جوان تصریح می‌کند: «باور کنید بازی مقابل چنین تیم باتجربه‌ای سخت است، اما بچه‌های ما بعد از بازی اول، توانستند در بازی دوم خودشان را پیدا کنند.» کاپیتان سابق تیم‌ملی نوجوانان اظهار می‌کند: «بازی در پلی‌آف با بازی در دور گروهی متفاوت است و فکر می‌کنم نه من و نه تیممان تجربه این مهم را نداشتیم، وگرنه می‌توانستیم به نیمه‌نهایی برسیم.»

بازی‌های موسوی را از تلویزیون می‌دیدم

بازیکن جوان نیان درباره تجربه بازی در کنار بزرگان والیبال ایران مانند موسوی و بهبودی می‌گوید: «راستش را بخواهید هر بازیکن جوانی مثل من آرزو دارد روزی کنار بازیکنی مثل موسوی بازی کند.» وی می‌افزاید: «من تا همین دیروز بازی‌های آقاسید را در تلویزیون می‌دیدم و فکرش را نمی‌کردم یک روز کنار او بازی کنم. واقعیت آن است که خیلی چیز‌ها از او یاد گرفتم.» وی اظهار می‌کند: «علی بهبودی هم که بزرگ‌تر تیم ما بود و همه از ایشان حساب می‌بردند و واقعا رهبر تیممان بود.»

کوبیاک الگوی حرفه‌ای من است

دریافت‌کننده قدرتی مشهدی تیم نیان رؤیا‌های بزرگی را در سر می‌پروراند. او که قراردادی سه‌ساله با باشگاه نیان‌الکترونیک دارد، امیدوار است فصل بعد بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و با تیمش به جایگاه‌های بالاتر در لیگ‌برتر برسد. جوان که اردوی تیم‌ملی جوانان را هم در پیش دارد، درباره برنامه‌هایش برای آینده می‌گوید: «اول از همه باید به اردوی پیش‌روی تیم‌ملی جوانان فکر کنم و بعد هم دوست دارم آن‌قدر خوب باشم تا پیراهن تیم‌ملی بزرگ‌سالان را بپوشم.» وی درباره الگوی حرفه‌ای‌اش در والیبال می‌گوید: «عاشق بازی‌های کوبیاک، کاپیتان تیم‌ملی لهستان، هستم و تقریبا فیلم همه بازی‌هایش را دیده‌ام و دنبال می‌کنم. دوست دارم در والیبال به کیفیت این بازیکن برسم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->